Assalamualaikum,

Tujuan blog ini diwujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dengan anda semua selain ia adalah untuk menambahkan pengetahuan diri saya.. Kalau ada sebarang cadangan sila pm saya..Terima Kasih kerana sudi membaca blog ini.


Monday, December 13, 2010

Peringatan Daripada Seorang Anak

~ Usah terlalu manjakan saya.
~ Usah takut bersikap tegas terhadap saya.
~ Usah memperkecil-kecilkan saya.
~ Usah biarkan saya membentuk tabiat buruk.
~ Usah bimbang sangat apabila saya kurang sihat.
~ Usah samakan kesalahan saya dengan dosa.
~ Usah menunjukkan kesalahan saya di depan orang.
~ Usah lupa saya suka untuk mencuba.
~ Usah membuat janji yang tergesa-gesa.
~ Usah kerap sangat meleteri saya.
~ Usah paksa saya menunjukkan kejujuran.
~ Usah lupa yang saya ini cepat membesar.
~ Usah mengaku ibu dan ayah serba sempurna.
~ Usah membodoh-bodohkan saya apabila saya takut.
~ Usah tidak endahkan pertanyaan saya.
~ Usah selalu bertukar-tukar sikap.
~ Usah risau kalau saya katakan "Saya bencikan ibu dan ayah".
~ Usah lupa  saya kurang bijak untuk menyatakan hasrat saya.
~ Usah lupa mengingatkan saya untuk beribadah dan berdoa.
~ Usah samakan keadaan ibu dan bapa dengan keadaan saya.
~ Usah lupa saya perlukan banyak kasih sayang dan persefahaman untuk
    membesar dengan sempurna.

* Petikan Daripada : Kecemerlangan Mendidik Anak-Anak.

No comments:

Post a Comment